Uusia e-lehtiä JYKDOKissa

Vuoden vaihtuessa JYKDOKista löytyy paljon uutta kiinnostavaa luettavaa. Alle on koottu pieni katsaus uusista e-lehdistä.

Näiden lisäksi JYKDOKin kautta löytyy yli 92 000 muutakin e-lehteä luettavaksi: käyhän kurkkaamassa!

• Nature Sustainability on kuukausittain ilmestyvä, uusimpaan kestävyystutkimukseen keskittyvä lehti, joka julkaisee tutkimusta sekä luonnon- ja yhteiskuntatieteiden että tekniikan aloilta.
  • Fachsprache on englannin- ja saksankielinen vertaisarvioitu lehti, joka julkaisee tutkimusta ammattimaisesta ja akateemisesta viestinnästä yli tutkimusalojen.
  • Lääkärilehti on Lääkäriliiton julkaisema tiedejulkaisu sekä ammatti- ja jäsenlehti, joka sisältää nimensä mukaisesti lääketieteellisiä ja terveydenhoidollisia katsauksia ja artikkeleita. Lääkärilehteä on aiemmin tilattu painettuna kirjastoon.
  • Sananjalka on Suomen kielen seuran julkaisema, kerran vuodessa ilmestyvä aikakauskirja, jossa julkaistaan monitieteisesti artikkeleita suomen kielen, suomalais-ugrilaisen kielentutkimuksen, kotimaisen kirjallisuuden, suomalaisen ja vertailevan kansatieteen, folkloristiikan, uskontotieteen ja arkeologian aloilta. Sananjalkaa on aiemmin tilattu painettuna kirjastoon.
  • Deutsch Als Fremdsprache on saksankielinen tieteellinen julkaisu, jonka artikkelit keskittyvät ”saksa vieraana kielenä” -tutkimukseen.
  • Journal of Interactive Marketing keskittyy julkaisemaan tutkimusartikkeleita nopeasti kasvavan vuorovaikutuksellisen markkinoinnin alalta.

JYKDOKista on myös poistunut vuodenvaihteessa jonkin verran e-lehtiä erinäisten lakkautusten ja lehtipakettimuutosten myötä. Jos et löydä tarvitsemaasi lehteä JYKDOKista, olethan yhteydessä kirjaston saatavuustiimiin hankintalomakkeen tai sähköpostin kautta.